Романівська селищна рада
Житомирська область, Житомирський район

Взаємодія роботодавця з ветеранами та ветеранками – детально в «Довіднику безбар’єрності»

Дата: 17.01.2024 14:36
Кількість переглядів: 91

Фото без опису

Розділ «Довідника безбар’єрності» – «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» – розповідає про комунікацію, засновану на повазі до гідності.

«До компаній повертатимуться співробітники – ветерани і ветеранки. Актуальним сьогодні є питання – чи готові роботодавці до цього повернення і до змін, які мають відбутися. Маємо розуміти, що пережитий досвід участі у бойових діях змінює людину. Часто ветеран/ветеранка, повернувшись до цивільного життя, прагне змінити сферу діяльності, роботу і не відчуває мотивації працювати там, де раніше. Необхідно дати нові кар’єрні можливості після повернення – це допоможе у розвитку компанії, стимулюватиме людину до професійного розвитку. В іншому разі роботодавець, повернувши ветерана/ветеранку на старе робоче місце, може отримати демотивованого працівника/працівницю», – зазначають у «Довіднику безбар’єрності».

Серед сильних сторін ветеранів і ветеранок як працівників є такі:

- часто вміють керувати людьми, ухвалювати складні рішення і нести відповідальність;

- більш дисципліновані люди із чітким розумінням ієрархії, здатні до командної роботи;

- вміють керувати собою, адекватно реагують на кризові ситуації, у кризах здатні швидко опанувати емоції;

- часто набувають новий досвід володіння технікою (ремонт різноманітної техніки у складних польових умовах).

Водночас варто враховувати інші моменти, що є наслідками участі у бойових діях і відбиваються на фізичному та ментальному здоров’ї. На війні людина може травмуватися, набути інвалідність – тому роботодавець має облаштовувати безбар’єрні простори. 

Під час співбесіди спілкування з ветеранами/ветеранками не має відрізнятися від зустрічі з іншими кандидат(к)ами, тож немає потреби вигадувати спеціальні методи для інтерв’ю. Через це компанія іноді може й не знати, що серед її працівників є ветеран/ветеранка. Так трапляється тому, що під час співбесіди людину не запитали, а сама вона не повідомила про бойовий досвід. Важливо запитати людину про це під час співбесіди. Це дасть можливість краще зрозуміти її навички і можливості, подбати про подальшу інтеграцію.

Навички адаптації у ветеранів і ветеранок, комунікації з різними людьми перебувають на доволі високому рівні, адже на війні обирати, з ким служити, змоги не було, а від швидкого налагодження взаємодії залежить життя. Отже люди з бойовим досвідом готові підлаштовуватися до завдань і обставин, тому процес може бути швидким та ефективним. Хорошим варіантом для адаптації ветерана/ветеранки в компанії є призначення йому/їй ментора. Ідеально, якщо це буде людина, яка також має військовий досвід.

Для всього колективу компанії варто організувати додаткове навчання щодо того, як не провокувати конфлікти або грамотно виходити з них, а також щодо тем, яких не слід торкатися. Варто знати, як реагувати на різні прояви стресу у людини, інформацію про це можна знайти тут.

Великі компанії можуть запровадити служби підтримки для ветеранів і ветеранок. Такі служби можуть надавати підтримку, розглядати проблеми, шукати шляхи їх розв’язання для ветеранів і ветеранок. Служба консультуватиме, допомагатиме у спілкуванні з органами влади щодо ветеранських питань, буде організовувати перенавчання та профорієнтацію.

Досвідчені роботодавці радять запроваджувати для ветеранів і ветеранок право гнучкого графіка перші три місяці після повернення до роботи. Це допоможе їм бути продуктивнішими, враховуючи проблеми зі сном, концентрацією, труднощі у дотриманні чітких графіків і процедур.

Не зайвим буде організувати після виходу на роботу ветерана/ветеранки навчання для поновлення втрачених професійних навичок, набуття нових знань, зокрема й тих, що не були отримані через тривалу відсутність у професії. У будь-якому разі необхідно провести роботу з визначення кар’єрних планів, пошуку спільних рішень, якщо ветеран/ветеранка прагнуть професійного зростання або хочуть змінити професію, сферу діяльності тощо.

Крім того, вшанування пам’яті загиблих і заходи пошани для тих, хто повернулися, важливі для компаній, ветеранів і ветеранок, колективу.

Довідково.

«Довідник безбар’єрності» – гід з толерантної взаємодії, створений за ініціативою першої леді Олени Зеленської. Імплементаційний партнер – громадська організація «Безбар’єрність».

https://bf.in.ua/vzaiemodiia-z-liudmy-iaki-maiut-bojovyj-dosvid


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь