Про затвердження Положення про підрозділ з питань цивільного захисту Романівської територіальної громади
Україна
Романівська селищна рада
Житомирського району
Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я № 145
від 24.06.2021р.
Про затвердження Положення
про підрозділ з питань цивільного захисту
Романівської територіальної
громади
Відповідно до частини 4 статті 54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” ”, виконавчий комітет Романівської селищної ради (територіальної громади)
Вирішив:
1. Затвердити Положення про підрозділ з питань цивільного захисту Романівської територіальної громади, що додається.
2. Дане рішення вступає в силу моменту його підписання.
3. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.
Селищний голова Володимир САВЧЕНКО
Затверджено рішенням
виконавчого комітету
Романівської селищної ради
Від 24.06.2021№ 145
Положення
про підрозділ з питань цивільного захисту
Романівської територіальної громади
1. Загальні положення:
1.1. Підрозділ (управління, відділ, відділення або сектор) з питань цивільного захисту Романівської територіальної громади (далі – підрозділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Романівської територіальної громади, який забезпечує роботу щодо вирішення питань у сфері цивільного захисту.
1.2. Підрозділ є підзвітним і підконтрольним раді територіальної громади, підпорядкованим виконавчому комітету Романівської територіальної громади, (голові та першому заступнику голови). Підрозділ забезпечує виконання повноваження виконавчого органу Романівської територіальної громади, покладених на нього у встановленому порядку.
1.3. Підрозділ у своїй роботі керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями, розпорядженнями (наказами) голови Романівської територіальної громади, її виконавчого комітету та цим Положенням.
2. Основним завданням підрозділу є:
2.1. Здійснення функцій постійно діючого органу управління цивільного захисту ланки територіальної громади (далі – Ланка ТГ) територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі - ЄДС ЦЗ);
2.2. Забезпечення підготовки, скликання та проведення засідань, а також контролю за виконанням рішень комісії з питань надзвичайних ситуацій, здійснення функцій робочого органу (секретаріату) такої комісії;
2.3. Забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту ланки ТГ територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ до дій за призначенням;
2.4. Розроблення та подання на затвердження планів діяльності Ланки ТГ територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, інших планів у сфері цивільного захисту, здійснення контролю за їх виконанням;
2.5. Розроблення проектів місцевих програм у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, зменшення можливих втрат, надання цих програм у встановленому порядку на затвердження, забезпечення моніторингу їх реалізації;
2.6. Організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, здійснення прогнозування імовірності їх виникнення та визначення показників ризику;
2.7. Забезпечення створення і належного функціонування місцевих систем оповіщення цивільного захисту;
2.8. Забезпечення здійснення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
2.9. Підготовка пропозицій щодо утворення комунальних аварійно-рятувальних служб, здійснення контролю за їх готовністю до дій за призначенням;
2.10. Здійснення методичного керівництва щодо утворення та функціонування спеціалізованих служб цивільного захисту та територіальних формувань цивільного захисту, здійснення контролю за їх готовністю до дій за призначенням;
2.11. Надання методичної допомоги органам з евакуації щодо організації проведення евакуації та підготовки районів для розміщення евакуйованого населення і його життєзабезпечення, а також зберігання матеріальних і культурних цінностей;
2.12. Організація навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб місцевих державних адміністрацій, суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, керівників та їх заступників, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
2.13. Організація підготовки сил цивільного захисту Ланки ТГ до дій за призначенням;
2.14. Координація діяльності навчально-консультаційного пункту та безпеки життедіяльності м.Житомира та Романівської територіальної громади, погодження робочих навчальних програм з функціонального навчання у сфері цивільного захисту та виконання річного плану функціонального навчання;
2.15. здійснення контролю за проведенням практичної підготовки на підприємствах, в установах та організаціях шляхом узагальнення звітів про проведення спеціальних об’єктових навчань (тренувань) з питань цивільного захисту;
2.16. Здійснення заходів радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
2.17. Підготовка пропозицій щодо віднесення міст до груп цивільного захисту для подання їх до головного управління ДСНС України у Житомирській області;
2.18. Підготовка пропозицій щодо віднесення суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління Романівської територіальної громади, що знаходяться у приватній власності, до категорії цивільного захисту та надання їх переліку на затвердження у встановленому порядку;
2.19. Визначення потреби та організація завчасного накопичення і підтримання у постійній готовності засобів індивідуального захисту (ЗІЗ) для населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення і зонах спостереження суб’єктів господарювання радіаційної небезпеки I і II категорій, та формувань цивільного захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки;
2.20. Організація та здійснення заходів з питань створення, збереження і використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
2.21. Організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
2.22. Визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту, планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення, організація його укриття;
2.23. Підготовка рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності;
2.24. Організація обліку існуючого фонду захисних споруд цивільного захисту;
2.25. Організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх, за погодженням із головним управлінням ДСНС України у Житомирській області, з фонду таких споруд;
2.26. Надання на запити замовників вихідних даних та вимог до завдань на розробку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у складі містобудівної документації та участь у підготовці вихідних даних для розробки розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у проектній документації;
2.27. Підтримання у готовності пункту управління Романівської територіальної громади (основного та запасного), забезпечення їх обладнання засобами управління, організація оперативно-чергової служби в цілодобовому режимі;
2.28. Розроблення та вжиття заходів щодо забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що продовжують свою діяльність в особливий період та належать до сфери управління Романівської територіальної громади;
2.29. Виконання (у межах визначених повноважень) функції з управління майном, що передано до сфери його управління;
2.30. У режимі підвищеної готовності:
- забезпечує організацію оповіщення осіб органів управління та сил цивільного захисту Ланки ТГ, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
- формує оперативні групи для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
- здійснює підготовку розпорядчих документів, спрямованих на посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснює постійне прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
- організовує функціонування постів радіаційного і хімічного спостереження та розрахунково-аналітичних груп для здійснення спостереження за радіаційною і хімічною обстановкою при загрозі і виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля радіоактивних та небезпечних хімічних речовин;
- уточнює (у разі потреби) плани реагування на надзвичайні ситуації, здійснює заходи щодо запобігання їх виникненню;
- уточнює та здійснює заходи щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій; бере участь у заходах із приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, здійснює підготовку пропозицій щодо залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
2.31. У режимі надзвичайної ситуації:
- забезпечує організацію оповіщення осіб органу управління та сил цивільного захисту Ланки ТГ територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації;
- здійснює підготовку розпорядчих документів щодо переведення Ланки ТГ територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ у режим надзвичайної ситуації, про призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, у разі прийняття рішення про її утворення;
- організовує роботи із визначення зони надзвичайної ситуації;
- здійснює постійне прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
- організовує безперервний контроль за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
- забезпечує інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
- бере участь в:
організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, керівництві проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; організації заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
організації (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організації радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
2.32. У режимі надзвичайного стану - виконує завдання відповідно до Закону України “Про правовий режим надзвичайного стану”;
2.33. Здійснює інші повноваження у сфері цивільного захисту, визначені законом.
3. Права структурного підрозділу:
- залучення до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань фахівців та спеціалістів (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства;
- одержання в установленому законодавством порядку інформацію, документів і матеріалів від місцевих органів влади, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та їх посадових осіб;
- скликання наради для сприяння здійсненню покладених на структурний підрозділ завдань;
- користування інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв’язку та іншими технічними засобами.
4. Підрозділ з питань цивільного захисту взаємодіє з підрозділами головного управління ДСНС України у Житомирської області, іншими структурними підрозділами виконавчого комітету Романівської територіальної громади, а також підприємствами, установами, організаціями та іншими суб’єктами господарювання.
Селищний голова Володимир САВЧЕНКО