Про затвердження положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення  (МАСЦО)  населення на  території  Романівської селищної ради та алгоритм дій

  • 5048

                                                                                      Фото без опису                                                                                              

                                                    Україна

 

Романівська селищна рада

Житомирського району

Житомирської області

 

ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

 

 

Р І Ш Е Н Н Я   №

 

від ______________ 2021р.                                                         

 

 

 

Про затвердження положення про місцеву

автоматизовану систему централізованого

оповіщення  (МАСЦО)  населення на  території 

Романівської селищної ради та алгоритм дій

 

 

          На виконання вимог  п.3 статті 36 та ст.59 Закону України  «Про  місцеве самоврядування в Україні», з метою реалізації повноважень, визначених  статтями 19,30  Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року №733 «Про затвердження положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.07.2018р. №488-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації  Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення  про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій» з метою організації  забезпечення оповіщення населення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, виконавчий комітет селищної ради

Вирішив:

 

          1. Затвердити Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення населення (далі – МАСЦО) у населених пунктах (старостинських округах) Романівської селищної ради  згідно додатку №1 до рішення.

 

          2. Затвердити Алгоритм дій суб’єктів, які забезпечують  процес оповіщення (на місцевому рівні), та варіанти типових проектів  МАСЦО згідно додатку №2 до рішення.

 

3. Контроль за виконанням даного рішення  залишаю за собою.

 

 

 

 

 

 

Селищний голова                                                        Володимир САВЧЕНКО

 

 

 

 

 

Додаток №1 до рішенням

виконавчого комітету

Романівської селищної ради

_________________ № ____

 

Положення

про місцеву  автоматизовану систему централізованого оповіщення 

Романівської селищної ради

 

 

1. Загальні положення:

 

1.1. Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення (далі – Положення) визначає  основні завдання, порядок створення, склад, організацію управління та функціонування місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення  (далі –МАСЦО)  у Романівській селищній раді.

1.2. Організація управління та функціонування  МАСЦО здійснюється на підставі конституції України, Кодексу цивільного захисту України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну  політику у сфері цивільного захисту, керівника Житомирської районної ланки обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту  Житомирської області та цього Положення.

1.3.  У цьому Положенні вживаються терміни у значенні, наведеному у Кодексі цивільного захисту  України,  Положенні про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку  у сфері цивільного захисту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017р. №733.

1.4. Дія цього Положення поширюється на Романівську селищну раду, спеціалізовані служби цивільного захисту (їх осередки), які знаходяться на території населених пунктів (старостинських округів) Романівської селищної ради.

1.5. МАСЦО створюється на базі  Романівської дільниці мережі доступу №321/5 м.Баранівка цеху мережі доступу технічної служби (виносне робоче місце смт.Романів) , яка здійснює керівництво нею (при виконанні завдань)  відповідно до цього Положення та утримання, реконструкцію і забезпечення постійної готовності до дій за призначенням.

1.6. Основними завданнями МАСЦО є:

- прийом сигналів, команд, розпоряджень та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (подій)  в територіальній автоматизованої системі  централізованого оповіщення (далі – територіальна АСЦО)  та  доведення їх до керівництва органів управління та сил цивільного захисту Романівської селищної ради  (як складової Житомирської районної ланки обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – ЕДС ЦЗ);

- оповіщення керівного складу органів управління  та сил цивільного захисту, членів комісії з питань надзвичайних ситуацій та евакуаційної комісії Романівської селищної ради, осіб керівного складу і чергових спеціалізованих служб  цивільного захисту;

- оповіщення керівного складу Романівської селищної ради;

- оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації через   систему централізованого оповіщення  (СЦО), систему алгоритмів організаційно-технічних заходів  оповіщення та інтернет-ресурсів  (сайтів, соціальної мережі). Які є найбільш популярними на території населених пунктів (старостинських округів) Романівської селищної ради;

- підтримання апаратури та технічних засобів оповіщення в готовності до використання за призначенням.

1.7. Для організації виконання основних завдань МАСЦО  відділом житлово-комунального господарства, архітектури, будівництва, благоустрою та комунальної власності  Романівської селищної ради відпрацьовується  схема оповіщення (яку затверджує голова Романівської селищної ради).

 

2. Склад  МАСЦО:

2.1. До складу МАСЦО входять:

- апаратура прийому сигналів та інформації від територіальної АСЦО (апаратура П-160, стійка СЦВ);

- система автоматизованого виклику;

- місцева  автоматизована  система централізованого виклику (оповіщення);

- система напрацьованих алгоритмів організаційно-технічних заходів оповіщення та інтернет-ресурсів (мережі сайтів інтернет), які є найбільш популярними на території  населених пунктів (старостинських округів) Романівської  селищної ради;

2.2. Апаратура прийому  сигналів та інформації  від територіальної АСЦО забезпечує чергування у визначених  ГУ ДСНС  у Житомирській області мережах  та каналах  з відповідними видами і режимами роботи.

2.3. Система  автоматизованого виклику  забезпечує  інформування (виклик) осіб керівного складу органів управління та сил цивільного захисту, членів комісії з питань надзвичайних ситуацій Романівської селищної ради, комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб  цивільного захисту Романівської селищної ради. Система автоматизованого виклику забезпечує передачу необхідної інформації  у вигляді мовних або текстових повідомлень.

2.4. МАСЦО – це програмно-технічний комплекс, призначений для оповіщення осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб цивільного захисту, керівного складу органів управління Романівської селищної ради, що входять до складу Житомирської районної ланки обласної територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, а також населення, який забезпечує:

- здійснення автоматизованої реалізації алгоритмів оповіщення керівного складу органів управління Романівської селищної ради  та об’єктів підвищеної небезпеки (ОПН), зона ураження від яких (при виникненні аварій) виходить за межі однієї адміністративно-територіальної одиниці на території  населених пунктів (старостинських округів) Романівської селищної ради;

- здійснення автоматизованого керування МАСЦО . яке передбачає:

          включення електросирен;

          включення сигнально-гучномовних пристроїв;

          автоматизований запуск локальних локальних та об’єктових систем оповіщення;

2.5. Система напрацьованих алгоритмів залучення інтернет-ресурсів (мережі сайтів інтернет), які є найбільш популярними на території населених пунктів  (старостинських округів) Романівської селищної ради, дає можливість здійснювати оповіщення населення безпосередньо через адміністраторів інтернет-ресурсів  (мережу сайтів інтернет) відповідно до спільних інструкцій. Ці алгоритми застосовуються при відсутності спеціальних технічних засобів переривання програм мовлення в автоматичному режимі та програмних продуктів, які дають можливість прямого висвітлення повідомлень на інтернет-ресурсах.

2.6. До реконструкції МАСЦО передбачається такий порядок організації оповіщення:

МАСЦО функціонує на базі апаратури П-160  (розміщена у адмін.приміщенні сектору поліцейської діяльності №1 відділення поліції №5 (м.Чуднів) Житомирського районного  управління  поліції) та П-164 (розміщена у  адмін.приміщенні  Романівської дільниці мережі доступу №321/5 м.Баранівка цеху мережі доступу технічної служби (виносне робоче місце смт.Романів)), що організаційно об’єднано у одну спеціалізовану службу оповіщення та зв’язку.

За допомогою наявної апаратури П-160, П-164  голова Романівської селищної ради може здійснювати циркулярне оповіщення керівного складу органів управління та сил цивільного захисту, комісії з питань надзвичайних ситуацій, комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб цивільного захисту Романівської селищної ради та населення шляхом автоматизованого централізованого включення електросирен та гучномовних пристроїв, розташованих на території Романівської селищної ради (смт.Романів).

Сигнал на оповіщення надходить від територіальної АСЦО:

2.7. Після реконструкції МАСЦО буде функціонувати новий програмно-технічний комплекс (автоматизоване робоче місце (далі – АРМ)), яке буде знаходитись  в адмін.приміщенні Романівської селищної ради. АРМ дасть можливість доводити сигнали, повідомлення про загрозу виникнення, або виникнення надзвичайних ситуацій до керівного складу органів управління і сил цивільного захисту та населення.   

 

3. Порядок застосування МАСЦО:

3.1 Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації (події) місцевого рівня приймається на підставі:

- повідомлення по фактичну обстановку, що склалася у зоні можливого виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (подій);

- результату аналізів прогнозованих даних, стану небезпеки природно-техногенного характеру на території населених пунктів (старостинських округів) Романівської селищної ради, що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і територій;

- пропозицій  від Романівської селищної ради та керівників об’єктів, на території яких існує загроза виникнення, або виникла надзвичайна ситуація;

- пропозиції щодо змісту повідомлення та порядку здійснення оповіщення готує відділ житлово-комунального господарства, архітектури, будівництва, благоустрою та комунальної власності Романівської селищної ради та подає його  голові Романівської селищної ради на затвердження;

- після прийняття головою Романівської селищної ради рішення про оповіщення та за його дорученням, відділ з питань житлово-комунального господарства, архітектури, будівництва, благоустрою та комунальної власності  Романівської селищної ради  безпосередньо здійснює відповідні заходи;

- після доведення повідомлень оповіщення відповідальна особа з питань цивільного захисту відділу житлово-комунального господарства, архітектури, будівництва, благоустрою та комунальної власності Романівської селищної ради доповідає голові  Романівської селищної ради про результати проведення оповіщення;

- повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (подій), які є характерними для  населених пунктів (старостинських округів) Романівської селищної ради розробляються заздалегідь. Порядок підготовки  повідомлень та їх збереження, алгоритм оповіщення населення (через систему паролів) визначені постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017р. №733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту».

3.2. Готовність МАСЦО до застосування за призначенням забезпечується шляхом:

- організаційно-технічної взаємодії ТАСЦО та МАСЦО;

- планування та проведення перевірок автоматизованої системи централізованого оповіщення, тренувань у відпрацюванні  системи напрацьованих алгоритмів залучення інтернет-ресурсів, з передачею навчальних повідомлень;

- проведення експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення, а також проведення технічних перевірок їх працездатності;

- проведення заходів із забезпечення резервного електроживлення апаратури і технічних засобів оповіщення, дистанційного діагностування їх стану.

 

4. Відповідальність за стан МАСЦО:

4.1. За оперативну готовність МАСЦО відповідає Романівська дільниця мережі доступу №321/5 м.Баранівка цеху мережі доступу технічної служби (виносне робоче місце смт.Романів);

4.2. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури оповіщення та контрольні перевірки проводяться (згідно із затвердженим графіком проведення регламентних робіт)  працівниками АТ «Укртелеком» у  Житомирській області.

4.3. За виконання організаційно-технічних заходів щодо попередження несанкціонованого запуску передачі сигналів (команд) відповідають керівники підприємств, установ, організацій на площі  (об’єктах) яких  встановлена відповідна апаратура оповіщення.

 

5. Контроль готовності  МАСЦО та  порядок проведення перевірок:

5.1. Для підтримання МАСЦО в готовності до застосування за призначенням , надійного функціонування апаратури і технічних засобів МАСЦО, відділом  житлово-комунального господарства, архітектури, будівництва, благоустрою та комунальної власності Романівської селищної ради, спільно із підприємством, з яким укладено договір (угоду)  на здійснення експлуатаційно-технічного обслуговування, проводяться перевірки технічного стану та готовності до застосування за призначенням МАСЦО;

5.2. Для цього проводяться:

- щомісячні перевірки технічного стану апаратури та технічних засобів оповіщення, під час яких перевіряються окремі елементи МАСЦО;

- щомісячні тренування з відпрацюванням окремих напрацьованих алгоритмів оповіщення;

- щоквартальні комплексні перевірки та тренування, під час яких виконуються таки заходи, а саме:

          передача сигналу або повідомлення  про проведення щоквартальної комплексної перевірки;

          перевірка системи автоматизованого виклику членів комісії з питань надзвичайних ситуацій Романівської селищної ради, членів комісії з евакуації;

          запуск електросирен;

          передача навчального повідомлення до населення шляхом виконання напрацьованих алгоритмів оповіщення.

5.3. Керування виконанням заходів щоквартальної комплексної перевірки та тренування здійснюється  відділом житлово-комунального господарства, архітектури, будівництва, благоустрою та комунальної власності Романівської селищної ради.

5.4. Щомісячні перевірки, тренування  та щоквартальні комплексні перевірки і тренування проводяться згідно із графіком, який затверджує голова Романівсько селищної ради.

         

 

 

 

 

Селищний голова                                                        Володимир САВЧЕНКО